Bröd&Kvarn – världens sämsta affärsidé
Bröd&Kvarn är egentligen världens sämsta affärsidé. Handelshögskolan i Stockholm har uppenbarligen inte satt tillräckligt djupa spår i mig. Färskt mjöl, fullkorn, hälsa – det är alla fantastiska parametrar. Så rätt i tiden, så roligt och inte minst så gott. Men med 12 års garanti på kvarnarna och urusla marginaler – hur tänkte jag då? De kommer aldrig gå sönder. Med andra ord kommer jag inte ha en enda återkommande kund. Jag skulle aldrig våga visa kalkylen för någon av mina kursare från Handels.
Jag kommer däremot ha otroligt nöjda kunder. En Komo kvarn köper du bara en gång i livet. Och jag lovar dig att du kommer bli så nöjd. Jag vet det, så jag kan lova. Så med en haltande affärsidé är min förhoppning istället att jag snart går omkring och tittar på min omgivning och ser hur nöjda de är med sin hemmamalda hälsosamma livsstil. Den känslan går inte att köpa för pengar.
Comments 2
Leave a Reply
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.
Det är dock troligt att du får återkommande kunder när de inser att de behöver antingen en kvarn till, eller en större kvarn då de växt ur den första de köpte. 😁
ha, ha, kanske det. Men det lär väl höra till ovanligheten att byta upp sig ;-). Jag är ledsen att jag inte svarat men de riktiga kommentarerna en liten promille av allt spam. Vet inte vad jag ska göra åt det.