Tack för att du använder Bröd&Kvarn’s hemsida och webbutik. Användningen av webbplatsen och webbutiken styrs av följande villkor. Bröd&Kvarn förbehåller sig rätten att ändra eller modifiera dessa villkor från tid till annan. Du ansvarar för att hålla dig uppdaterad med eventuella ändringar.

 ORDER OCH KÖPEAVTAL

Produkterna hos Bröd&Kvarn beställs via www.brodochkvarn.se eller via vår kundtjänst. Genom att placera en order accepterar du köpeavtalet och de allmänna villkoren. Bröd&Kvarn kommer bara att sälja produkter till kunder under 18 år med samtycke av förälder eller vårdnadshavare.

PRISER OCH BETALNING

Priserna i webbutiken visas i svenska kronor, SEK och samtliga priser är inklusive moms.

Vi accepterar följande betalningssätt:

Betalning till bankgiro, swish eller kontant vid upphämtning.

LEVERANSVILLKOR

Webbutiken levererar endast inom Sverige. För leverans utanför Sverige kontakta kundtjänst. Webbutiken är öppen 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan, men leveranser går ut måndag till fredag med undantag för svenska helgdagar. Efter att ha fått en beställning kommer vi att behandla, frakta och leverera din beställning på kortast möjliga tid efter det att vi sett inbetalningen. Paket som inte har samlats in eller tas emot inom 14 dagar från ankomst kommer att skickas tillbaka till Bröd&Kvarn. I sådana fall kommer du att debiteras en avgift på 299 kronor för att täcka Bröd&Kvarn’s frakt- och hanteringskostnader. Transporter som inte samlas in eller tas emot är inte föremål för någon laglig rätt när det gäller att ångra köpet. Om du vill ha ditt paket skickat igen, tar vi betalt för fraktkostnaden.

Vi skickar med posten och DHL. Med posten kommer paketet i din brevlåda, med dhl kommer paketet att levereras till utlämningsstället som ligger närmast din leveransadress om inte annat är överrenskommet. Du kommer att få ett meddelande via e-post eller sms, när ditt paket är redo att plockas upp. Normal leveranstid är mellan 2-5 arbetsdagar från att din order är betald.

RETURER

Om du vill returnera en vara som du har köpt från webbutiken har du möjlighet att göra det inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan. Du kommer att få en full återbetalning för varan, exklusive fraktkostnader inom 30 dagar från det att vi mottagit varan. Men det kommer förmodligen att gå mycket snabbare. Så snart vi har mottagit returen kommer vi att informera dig via e-post. Du får bara returnera en vara som köpts från webbutiken om det är i perfekt skick. Det innebär att varan är oanvänd i originalförpackningen. Bröd&Kvarn accepterar inte returer om varor använts, är smutsiga, tvättats eller skadats på något annat sätt. Om en vara returneras och skadas på något sätt returneras den till kunden. Tag alltid kontakt med oss innan du returnerar en vara. Vi löser inte ut returvaror mot postförskott.

Returadress: Bröd&Kvarn Brisvägen 5, 239 42 Falsterbo, Sverige

 SKADAT GODS

Om en vara är skadad så skall hela försändelsen med emballaget visas upp för transportören. Kontakta oss inom 24 tim om du fått en skadad vara.

GARANTI

De elektriska mjölkvarnar omfattas av 12 års garanti (med undantag för de kvarnar som används professionellt och flingkvarnar – för exakt information läs om varje vara i webbshopen eller i broschyren som du fick i beställningen). Om något problem mot förmodan skulle uppstå kontakta KoMo direkt eller Bröd&Kvarn. Ofta kan problemet lösas per telefon.

Garantin gäller endast vid uppvisande av originalkvitto. Garantin gäller endast för material- eller fabrikationsfel och inte vid skador av bräckliga delar så som exempelvis chassit efter att du börjat använda kvarnen.

Rispor på träet gäller inte som materialskada. Garantin upphör vid missbruk av kvarnen så som våld eller användande av den på ett sätt som inte är dess naturliga användningsområde. Mal inget i kvarnen som inte är rekommenderat (den elektriska flingkvarnen går sönder om det mals hårda material). Garantin gäller heller inte om ingrepp utförts av andra än KoMos tekniker.

Vid ianspråktagande av garantin, varken förlängs eller förnyas garantin. Kvarnen skickas då till verkstaden i Österrike eller till Bröd&Kvarn beroende på vad som är överenskommet. KoMo reparerar felet eller skickar en ny. Frakten betalas av ägaren av kvarnen såvida inget annat är överenskommet med Bröd&Kvarn eller KoMo. Även efter garantitiden har ni möjlighet att få kvarnen reparerad av leverantören till en kostnad som ni och KoMo kommer överens om.

Garanti

INFORMATION

Bröd&Kvarn har gjort allt för att ge korrekt information på hemsidan. Men information, texter, bilder, grafik och annat material kan innehålla fel, vara ofullständig eller felaktig. I sådana fall kan vi inte hållas ansvariga för skador som uppstår härav.

ÖVRIGT

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantör, fördyrande omständigheter samt därmed liknande händelser utanför Bröd&Kvarn’s kontroll, vilken skäligen ej kunna förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Bröd&Kvarn befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

GÄLLANDE LAG

Utan att begränsa dina rättigheter som konsument enligt lagarna, ska dessa villkor samt alla tvister eller anspråk som uppstår härav och att använda webbplatsen eller beställningar i Webbutiken regleras av svensk lag. Tvist eller anspråk som uppstår ur eller i samband med dessa villkor, eller brott eller ogiltighet därav skall avgöras av svensk domstol.